O Stowarzyszeniu
Idea
Założenie stowarzyszenia PAMMS jest inicjatywą zapoczątkowaną przez niezależnych specjalistów i managerów i wynika z braku krajowej organizacji zrzeszającej ekspertów w dziedzinie utrzymania ruchu i zarządzania majątkiem.
Wzorem dla nas są profesjonalne stowarzyszenia, które są punktem odniesienia dla praktyków i wyznacznikiem nowych trendów w dziedzinie Zarządzania Majątkiem i Utrzymania Ruchu na świecie.
Zarządzanie utrzymaniem ruchu i majątkiem ma strategiczne znaczenie dla konkurencyjności i zrównoważonego działania organizacji intensywnie korzystających z aktywów.
Profesjonalne zarządzanie utrzymaniem technicznym i całym cyklem życia majątku fizycznego (maszyny, urządzenia, budynki i inna infrastruktura), zwiększa niezawodność i poprawia poziom bezpieczeństwa każdej działalności profesjonalnej. Wszystko to bezpośrednio przyczynia się do budowania trwałego dobrobytu gospodarczego, kształtowania poczucia bezpieczeństwa, praktycznej realizacji zadań ochrony środowiska, a ostatecznie do jakości życia obywateli.
Cele Stowarzyszenia
Zarząd Stowarzyszenia
Krzysztof Badowski
Prezes Stowarzyszenia, Członek Zarządu, Sekretarz
Współzałożyciel i Członek Zarządu w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS). Certyfikowany Project Manager w metodologii PRINCE2®, lider projektów R&D oraz IT-CMMS, trener, koordynator akcji aktywnego wsparcia jednostek biznesowych, zagorzały zwolennik filozofii LEAN. Absolwent wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.
Swoje 16 letnie doświadczenie zawodowe zasadniczo związane z procesami utrzymania i zarządzania parkiem maszynowym zdobywał w takich firmach jak STRABAG czy Keller.
Przygodę z Lean Management rozpoczął w 2013 roku stawiając pierwsze kroki przy wdrożeniu głównych filarów TPM w Dziale Sprzętu i Logistyki oddziału Keller w Polsce.
Pozytywne przyjęcie w pozostałych strukturach firmy oraz opracowana strategia rozwoju projektu oparta na doskonaleniu w procesach Equipment Managementu pozwoliły rozszerzyć obszar jego działania na Europę, Bilski Wschód, Afrykę oraz Brazylię.
Uhonorowany przez firmę BalticBerg tytułem Oficera Przemysłu w kategorii „Doceniony przez przemysł” za ciekawe projekty i poświęcenie w realizacji celów organizacji przemysłowych. Wyróżniony za międzynarodowe dokonania w obszarze zarządzania majątkiem i utrzymania ruchu firmy Keller w VI edycji programu Supply Chain Designer organizowanego przez Euro Logistics.
Współzałożyciel oraz członek zarządu w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS).
Tomasz Mendelski
Członek Zarządu, Skarbnik
Tomasz Przybysławski
Członek Zarządu
Absolwent Wydziałów Elektrotechniki i Automatyki oraz Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej. Ukończył podyplomowe studia Executive MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.
Od początku ścieżki zawodowej związany z przemysłem – odpowiedzialny za realizacje wielu projektów reorganizacyjnych, optymalizacyjnych i usprawniających. Od roku 2002 pełnił funkcje kierownicze w zakresie działalności technicznej/ utrzymania ruchu w firmie Philips Consumer Electronic Industries Poland a następnie w Jabil Assembly Poland. W latach 2008-2010 pełnił funkcję Dyrektora Działu Inżynieryjnego w firmie Flextronics International Poland. Od 2010 roku związany z Grupą Kapitałową ORLEN, gdzie od 2010 do 2013 pracował na stanowisku Dyrektora Utrzymania Ruchu/Technicznego w Grupie Unipetrol w Republice Czeskiej a w latach 2013 do 2019 roku pełnił funkcję Dyrektora Biura Techniki w PKN ORLEN S.A. Obecnie pracuje na stanowisku Dyrektora ds. Techniczno-Jakościowych w firmie CTDI Poland.
Od wielu lat bierze aktywny udział w prowadzeniu prelekcji/wystąpień w zakresie utrzymania ruchu/zarządzania majątkiem technicznym/metod „lean” (m.in. TPM, 5S, VSM) podczas seminariów i konferencji zarówno w Polsce jak i zagranicą. Przez kilka lat przewodniczył Komisji ds. Techniki w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego.
Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Majątkiem Technicznym PAMMS – The Polish Asset Management and Maintenance Society.
Artur Gierwatowski
Członek Zarządu
Karierę zawodową rozpoczynał w dziale inżynierii procesu w branży automotive. Od 2010 roku związany z Hutą ArcelorMittal Warszawa gdzie pełnił różne funkcje w dziale Utrzymania Ruchu Stalowni. W 2013 objął pozycję Kierownika Utrzymania Ruchu Huty ArcelorMIttal Warszawa odpowiadając za utrzymanie ruchu trzech wydziałów produkcyjnych i wydziałów pomocniczych związanych z odbiorem i dystrybucją mediów technicznych.
Przeprowadził z sukcesem w Hucie ArcelorMittal Warszawa transformację wdrażając filozofię Prewencyjnego Utrzymania Ruchu skutkującą nawet kilkukrotną, poprawą wskaźników produkcyjnych we wszystkich podległych obszarach. Kierowane zespoły osiągnęły jednocześnie pozycję benchmarku w grupie.
W 2018 współtworzył i objął pozycję lidera międzynarodowego zespołu zrzeszającej ekspertów Utrzymania Ruchu zakładów ArcelorMittal Europe Long Products z Europy oraz północnej Afryki. Efektem działalności grupy było wiele projektów usprawniających w zakładach całej grupy oraz propagowanie nowoczesnych strategii w Utrzymaniu Ruchu.
Absolwent studiów inżynierskich na kierunku Inżynieria Produkcja, magisterskich: Technologie Metali i Tworzyw Sztucznych na Politechnice Warszawskiej oraz studiów MBA w Akademii Leona Koźminskiego.
Współzałożyciel oraz członek zarządu w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS).
Jan Krzysztof Fedorowicz
Członek Zarządu
Doradca i audytor inwentaryzacji oraz procesów zarządzania majątkiem.
Posiada ponad 40-letnie zróżnicowane doświadczenie zawodowe. Wieloletni kierownik i koordynator projektów budowlanych. Założyciel przedsiębiorstw zajmujących się rachunkowością i kompleksowymi projektami zarządzania majątkiem i inwentaryzacjami. Współpracował z największymi przedsiębiorstwami z Polski i zagranicy przeprowadzając kilkanaście tysięcy projektów inwentaryzacyjnych i obniżenia kosztów zarządzania majątkiem rzeczowym.
Przeprowadził pierwszy w Europie proces przygotowania do certyfikacji jakości (ISO 9001) dla usług inwentaryzacyjnych będących elementem kierowania przedsiębiorstwem, ochrony środowiska oraz podnoszeniem kompetencji pracowników.
Założyciel Fundacji KeroDefa zajmującej się propagowaniem nowych i przyjaznych metodyk szkolenia o istocie ochrony danych przedsiębiorstwa i osobowych, zarządzania majątkiem, utrzymania ruchu.
Współzałożyciel oraz członek zarządu w Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS).
Obszary działalności
- tworzenie profesjonalnej sieci specjalistów zajmujących się zarządzaniem majątkiem technicznym i utrzymaniem ruchu
- dzielenie się wiedzą i wymiana doświadczeń
- promowanie ekspertów i managerów
- wsparcie w wyborze ścieżki rozwoju zawodowego
- organizowanie i promowanie szkoleń, konferencji, seminariów, studiów i forów dyskusyjnych
- utrzymywanie relacji z organizacjami o podobnym profilu w kraju i za granicą
- udział w debatach i dyskusjach w wymiarze regionalnym, krajowym i międzynarodowym
- współpraca ze środowiskiem akademickim
- inicjowanie i konsultowanie regulacji prawnych
- certyfikacja
- pobudzanie innowacji
- popularyzacja dyscypliny
- popularyzacja dyscypliny Zarządzania Majątkiem Technicznym i Utrzymania Ruchu
Historia powstania
2018
Powstanie idei stworzenia stowarzyszenia osób zajmujących się zarządzaniem i utrzymania majątku technicznego w przemyśle.
10.12.2018
Pierwsze spotkanie koncepcyjne założycieli.
2019
Wdrożenie w życie pomysłu założenia Stowarzyszenia ekspertów z różnych gałęzi przemysłu.
19.03.2019
Pierwsze spotkanie założycielskie Stowarzyszenia, opracowanie strategii oraz zakresu działalności.
2020
Spotkanie założycielskie, rejestrowanie Stowarzyszenia w KRS.
15.10.2020
Oficjalne zarejestrowanie w KRS.
2021
Rozpoczęcie aktywnej kampanii informacyjnej, prace nad rozwojem Stowarzyszenia.